Hakkımızda | Haber ihbar | İletişim | Sapanca Gölü | E-Posta |
Sapanca.com.tr Rss
arabuton

Sapanca.com.tr Ana Sayfa

  • ANA SAYFA
  • GÜNCEL
  • YAŞAM
  • SPOR
  • SİYASET
  • VEFATLAR
  • DEPREMLER
  • HAVA DURUMU
  • TREN SAATLERİ
  • SEÇİM 2024
  • ARŞİV
GÜNCEL
Yazı Boyutu:
DİĞER HABERLER
  • AHMET YILDIZ YATILI ERKEK KUR'AN KURSUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLADI AHMET YILDIZ YATILI ERKEK KUR'AN KURSUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLADI
  • SUÇ ÖRGÜTÜNE YÖNELİK OPERASYON: 12 GÖZALTI SUÇ ÖRGÜTÜNE YÖNELİK OPERASYON: 12 GÖZALTI
  • SAPANCA'DA ÖZEL BİREYLER DOYASIYA EĞLENDİ SAPANCA'DA ÖZEL BİREYLER DOYASIYA EĞLENDİ
  • SAPANCA GENÇLİK MERKEZİ ÖZEL BİREYLER İÇİN ETKİNLİK DÜZENLEDİ SAPANCA GENÇLİK MERKEZİ ÖZEL BİREYLER İÇİN ETKİNLİK DÜZENLEDİ
  • ANESTEZİ UZMANI MAHSUM MAZLUM MENTEŞ HİZMET VERMEYE BAŞLADI ANESTEZİ UZMANI MAHSUM MAZLUM MENTEŞ HİZMET VERMEYE BAŞLADI

ARAPOĞLU'NDAN YHT UYARISI

Sapanca.com.tr bugün 6.352 kez ziyaret edildi.

Şehir Plancıları Odası Sakarya İl Temsilcisi Oya Arapoğlu, "YHT güzergahının bilimsel ve teknik veriler altında yeniden değerlendirilmesi gerekir" dedi.

28 Nisan 2017 Cuma

Yüksek Hızlı Tren güzergahının Sapanca'dan geçen bölümünde yapılan değişikliklerin bilimsel ve teknik gerçeklerle uyuşmadığını savunan Arapoğlu, güzergahın mevcut yerleşimin dokusuna da zarar veren bir çok kararı içerdiğini belirtti.

TÜNEL GEÇİŞİ

"Kağıt üzerinde belirlenen güzergah uygulama projeleri hazırlanmadan imar planlarına aktarıldı. Plan hakkında Sapanca halkı yeteri kadar bilgilendirilmedi bu konuda toplantılar yapılmadı" diyen Arapoğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Sapanca-Doğançay arasında yapılması planlanan "Tünel geçişi"nin belirlenmesinde yer, bilimsel veriler (fay hatları, yer kaymaları, zemin yapısı, yeraltı su kaynakları vs.) araştırılmadan tünel hattı kağıt üzerinde çizilmiştir. Doğançay'dan başlayan "Tünel girişi" Akçay Mahallesinde çıkmakta Akçay Deresini viyadüklerle geçerek tekrar tünele girmektedir. Akçay 1. Derece sit alanı olmasının yanında hattın buradan geçmesi  "Görüntü ve gürültü kirliliğine" neden olacaktır. Akçay'dan başlayan tünel Kuruçeşme Mahallesinde  "Sarpdere yatağı"ndan çıkış almakta ve bir bölümü dere yatağı boyunca devam ermektedir. "Tünel Geçişi"nin uygulama projeleri olmadığından tünelin kesin olarak buradan çıkış alabileceğini söylemek bilimsel olarak mümkün değildir. Örneklerini daha önce Bilecik ve Bursa kentlerinden geçen tünel geçişli demiryolu hattında yaşadığımız unutulmamalıdır."

TEM OTOYOLU

YHT hattının TEM Otoyolunun altından geçeceği bölümler olduğunu ancak mevcut durumda bunun mümkün olmadığını savunan Arapoğlu, "Yüksek Hızlı Tren hattının TEM otoyolunun altından geçmesi için gereken yükseklik 10 metredir. (DDY etüt proje daire başkanlığından alınan bilgi) YHT hattının TEM otoyolunun altından geçeceği yere yakın bir mesafede olan Fevzi Çakmak Caddesindeki alt geçidinin yüksekliği 4.50 metredir. Bu durumda YHT hattı ya zemin kotunun altına inecek ya da TEM otoyolu yükselecektir. Karayollarının bile haberinin olmadığı bu geçişin uygulamada nasıl çözümleneceği belirsizdir.

YHT hattının sel, taşkın gibi tehlikelerine karşı çay, dere gibi su akışkanlarından en az 1 metre yukarıdan geçmesi gerekmektedir. Keçi Deresi üzerinden geçecek olan YHT hattı en az 1 metrede bu nedenle yükselecektir.

Zaten YHT hattının zemin kotunun altına inmesi bu bölgenin zemin yapısı açısından mümkün değildir. Yeraltı su seviyesi zemine çok yakındır. Eylül 2015 tarihinde yaşadığımız aşırı yağmurda YHT hattının geçtiği bu alanlar sular altında kaldığı gibi en küçük bir yağmurda da su birikintileri olmaktadır.

Ayrıca bu mevkiden Sapanca ana kanalizasyon hattı da geçmektedir. Zaten sorunlu olan hattın daha düşük kota alınması göl kotu dolayısıyla mümkün değildir. Zira hat çalışmaz ve tersine akış olur" dedi.

5 ADET ÜST GEÇİT

Planlanan YHT hattı sebebiyle ilçede birçok yolun kapanarak, ulaşımın alt ve üst geçitlerle sağlanacağına dikkat çeken Arapoğlu, şunları kaydetti:

"YHT güzergahı zemin kotundan gittiğinde şuan açık olan önemli birçok yol kapanacaktır. Ayrıca YHT hattının her iki tarafı koruyucu elemanlarla kapanacağından karşılıklı geçişler  "üst geçit ve alt geçitler"  ile sağlanacaktır. Bir örneğini Kırkpınar Didi Otel mevkiinde gördüğümüz YHT üst geçidinden 1.5 kilometre içinde 5 adet yapılacaktır. Yüksekliği 10 metre olan üst geçitlerin yeterli eğime sahip olması için her iki yönde en az 125 metre (toplamda 250 metre) uzunluğunda yapılması gerekmektedir. Bu durumda 10 metre yüksekliğinde 250 metre uzunluğunda beton duvarlar oluşacaktır.

Sadece hattın geçtiği parseller değil bu köprülü yollardan cephe alan parsellerde duvar manzaralı olacaktır. Hatta askıda olan 1/1000 ölçekli uygulama İmar planına göre birçok parselin yol cephesi kapanacaktır.

Mevcut yolların kapanmasıyla buralarda yapılmış olan altyapı tesisleri "su, elektrik, kanalizasyon, doğalgaz, telekom vs."  ve üstyapı tesisleri "asfalt, aydınlatma, yaya yolu düzenlemesi, ağaçlandırma vs." iptal olacaktır. Bunların bağlantılarının yeniden nasıl yapılacağı projelendirilmediği gibi maliyetinin ne olacağı ve kamuya ne kadar ek külfet getireceği de belirsizdir. Bu bölgede yaşayan vatandaşlarımızın yaşadığı altyapı sorunu yöneticiler tarafından çok iyi bilinmektedir.

Sırasıyla ele alacak olursak;

1.Üst geçit Keçi Deresi Sokak ve Harmanlık Caddesinin kapanmasıyla oluşacaktır. Harmanlık bölgesindeki konutlar TEM otoyolu, eski demiryolu ve YHT yolu üçgenin de sıkışıp kalacaktır. Ayıca 250 metre uzunluğunda olan köprünün kenarındaki parseller nasıl cephe alacaktır?

2.Üst geçit Şayan Sokak üzerinde yapılacaktır. Kardelen sitesinin içinden geçen ve birçok binayı yıkan YHT yolu buradan TEM otoyolu altına girecektir.

3.Üst geçit Sapanca-Adapazarı bağlantısını sağlayan Sakarya Caddesi üzerinde yapılacaktır. Sapanca'nın girişinde doğal güzelliği yansıtan Sakarya Caddesi 10 metre yüksekliğinde ve 250 metre uzunluğunda beton yığınına dönüşecektir. Ayrıca üst geçit ile sanayi kavşağı arasındaki mesafenin azlığı köprü yolunun burada çok dik olacağını göstermektedir. Buda gelecekte sanayi kavşağında çok sık kazalara neden olacaktır.

4.Üst geçit Sapanca'nın Yüzevler, Kuruçeşme ve birçok köy ile bağlantısını sağlayan Fevzi Çakmak Caddesi üzerinde yapılacaktır. Cadde boyunca sanayi ile İmam Hatip Lisesine (Sarp Dere Köprüsü) kadar olan birçok parselin yol cephesi kapanacaktır. Sakarya Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesinde yapılan üst geçitlerden birbirine yapılan bağlantı yolları ayrı bir soru işaretidir.10 metre yüksekliğinde ki iki köprünün birbirine bağlantısı nasıl sağlanacaktır?

5.Üst geçit Üniversite Caddesi ile Aydınlar Yokuşu Caddesi üzerinde yapılacaktır.

1.Alt geçit İstasyon Caddesi üzerinde yapılacaktır. Lale Otel önündeki alt geçidin iptal edilmesiyle İstasyon Caddesi devamı şeklinde yeni bir geçit yapılacak. YHT hattının her iki yanından gelen yollarda bu geçitte birleşecektir. İstasyon Caddesindeki bir çok binada yol kotunun üzerinde kalacaktır bu parsellere ulaşım nasıl sağlanacak belirsizdir.

Amacının sadece İstanbul-Ankara arasındaki mesafeyi kısaltmak olan YHT hattının mevcut güzergahı sadece 13 dk. kısaltacağı DDY yetkilileri tarafından yaptığımız görüşmelerde söylenmiştir. Sapanca'nın coğrafi özellikleri ve mevcut kentsel yapısı incelenip araştırılmadan kağıt üzerinde alınan bu karardan en kısa zamanda vazgeçilmelidir. YHT güzergahının Sapanca'ya vereceği zararlar çok iyi etüt edilmeli, alt ve üst yapıyı kapsayan uygulama projeleri ve yapım maliyetleri de dikkate alınmalıdır.

Kentimizde tanık olduğumuz 3. Otoyol güzergahında ve Karasu Demiryolu güzergahında yaşadığımız gibi kamulaştırma işleminden sonra uygulama aşamasında geriye dönüşler yaşanmaması için yetkilileri bu konu üzerinde bir daha düşünmeleri gerektiğini hatırlatmak isterim. İleride telafisi mümkün olmayan sonuçlar oluşmaması ve kamu yararı ilkesinin doğru ve yerinde kullanılması nedeniyle YHT güzergahının bilimsel ve teknik veriler altında yeniden değerlendirilmesi ve kamuoyunun bu konuda doğru bilgilendirilmesi gerektiği düşüncesindeyim"

SAPANCA GAZETESİ

  • Ana Sayfa
  • Yorum Ekle
  • Arkadaşına Gönder


    Yorum Yaz
     


    Lütfen bekleyiniz..

    * Yasal zorunluluk olarak sisteme giriş yapan herkesin IP bilgisi kaydedilmektedir. Türkiye dışından ve proxy üzerinden yapılan yorumlar dikkate alınmamaktadır. Yasal prosedür çerçevesinde bir yorumun kim tarafından yapıldığı tespit edilebilmektedir. Bu nedenle, yorumcularımızın sorumluluğunun kendilerinde olduğu bilinciyle yorum yapmalarını önemle rica ediyoruz.

     
     
    Arkadaşına Gönder
      


    Lütfen bekleyiniz..

    * Yasal zorunluluk olarak sitemize giriş yapan herkesin IP bilgisi kaydedilmektedir. Türkiye dışından ve proxy üzerinden yapılan bildirimler dikkate alınmamaktadır. Yasal prosedür çerçevesinde sitemizde yapılan işlemlerin kim tarafından yapıldığı tespit edilebilmektedir. Bu nedenle, ziyaretçilerimizin sorumluluğunun kendilerinde olduğu bilinciyle servislerimizden yararlanmalarını önemle rica ediyoruz.
     
    BU HABERE AİT YORUMLAR
    kırkpınarın eski görünüşünü arıyorum o tüneller ne kadar çirkin bir görüntüsü var ve yaya iletişimini göl kenarına zorlaştırdı.sapancanın içinede bu görüntünün olmaması için hep birlikte mücadelemize devam edelim herkes elinden geleni yapmalı bence mesele sapanca meselesi. çevreyi düşünelim hem görüntü kirliliği yaratacak hemde bir sürü olumsuz sonuçlar doğuracak oya arapoğlu'nun ilçemizin bir hemşerisi olup hepimizi aydınlattığı için ayrıca kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.
    7
    0
    HÜLYA | 02-05-2017 11:22:29
    adapazarı'nda büyükşehir belediyesi şehir içindeki demiryolundan kurtulmaya çalışıyor,demiryolunu yeraltına aldırmak için uğraşıyor,treni şehir içine sokmak istemiyor,sapanca'da şehir merkezinde yerleşim yerinin ortasından,yerleşik düzeni alt üst edecek yüksek hızlı tren yolu geçiriliyor.olacak iş mi şimdi bu?aynan yoksa komşuna bak.
    7
    0
    PAÇOZSAVAR | 29-04-2017 07:02:38
    tem otobanı sarpdere yüzevler alt geçidinden insan zor geçiyor!çok yağmur yağınca dere bile geçemedi köprünün altı doldu taştı sel oldu.aynı bölgeden yht nasıl geçecek?heralde otobanı altından tren geçecek mesafeye getirmek için yükseltecekler!sapanca'yı düşünen kim?teknik öngörüleri dikkate almak gerekir.ankara-istanbul arasına kestirme yol açacağız diye sapanca yok sayılmamalı.
    7
    0
    SAPANCASEVER | 29-04-2017 05:56:00
    yeni guzergah ile ankara-ıstanbul arasi 12 dakika daha kisalacak ve bunun icin milyarlarca lira istimlak ve ust yapi bedeli olarak vatandasin cebinden cikacak dogaya zarar verecek ve sapancanin goruntusunu kirkpinar daki devasal ust gecit gibi 6 tane daha insa ederek igrenc bir beton yogini olusturacak. zaten imkansiz olan bu proje 12 dakika kisaltmak icin deger mi?
    7
    1
    TROLLSKİ | 29-04-2017 01:34:16
    demiryolu hattı sapancanın samanlı dağlarından göle doğru yağmur suyu ve trafik akışına engel teşkil etmektedir. tamamen kaldırılarak maşukiye-bilecik güzergahı samanlı dağlarının eteklerine kaydırılmalıdır
    7
    2
    DOĞRUCU DAVUT | 29-04-2017 00:10:40
    bende bir arapoğlu olarak; yht için tcdd yi destekliyorum.
    1
    10
    ARAPOĞLU | 28-04-2017 22:42:54
    sapanca üzerinde neden böyle oyunlar oynanıyor.o zaman kumbaz niye dolgu yapıldı. orda otelin vardı. onunu yaya yolu yaptılar. tem yolu sapanca dan niye geçirildi. ıstanbullular arsalar niye satıldı villa yapıldı. arsplara niye arsalar satılıyor. villalar yapılıyor. su fabrikaları niye açıldı. o zaman hepsi yanlış yapılmıştır.b oyle şey olurmu. o projeye dur yapma yanlış demek. sapsnca dur yapma demekle geri gidecektir. karsinizda tcdd bir proje yapmış yht sapanca doğançay 2.kisim ripaji hattı 3 sefer proje değişmiş. neymis batakmis camurmus yapılamamış. tcdd bu işi iyi biliyor. yanlış yapmazlar. her detay incelenmiş, tasarlanmıştır bu yapan türkiye cumhuriyeti devlet demiryolları dir. bakın ıstanbul la 1 saat ,ankara ya 2 saat ta, konya ya 3 saat ta gidiliyor.bence tcdd bu işi iyi biliyor. arifiye geri planda kaldı. sapanca yeni ıstasyonu olunca değerı dahada artacaktır.sapanca için güzel şeyler oluyor. saygilarimla.
    8
    10
    YUSUF ASIM GEZMİSOGLU | 28-04-2017 19:40:24
    ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan veya hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


    ARAPOĞLU'NDAN YHT UYARISI: Şehir Plancıları Odası Sakarya İl Temsilcisi Oya Arapoğlu, "YHT güzergahının bilimsel ve teknik veriler altında yeniden değerlendirilmesi gerekir" dedi.

    Alt logo Nazarlık Anasayfa | Hakkımızda | Haber ihbar | İletişim | Yasal Uyarı
    Sapanca'dan Anında Haberiniz Olsun İstiyorsanız Doğru Adrestesiniz..
    Copyrights © 2025 Sapanca.com.tr Sapanca Gazetesi tüm hakları saklıdır.
    Sapanca City Guide
    2019 Sapanca Seçim Sonuçları
    D'Hondt Meclis Üye Dağılımı Hesaplama Aracı