Hakkımızda | Haber ihbar | İletişim | Sapanca Gölü | E-Posta |
Sapanca.com.tr Rss
arabuton

Sapanca.com.tr Ana Sayfa

  • ANA SAYFA
  • GÜNCEL
  • YAŞAM
  • SPOR
  • SİYASET
  • VEFATLAR
  • DEPREMLER
  • HAVA DURUMU
  • TREN SAATLERİ
  • SEÇİM 2024
  • ARŞİV
GÜNCEL
Yazı Boyutu:
DİĞER HABERLER
  • AHMET YILDIZ YATILI ERKEK KUR'AN KURSUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLADI AHMET YILDIZ YATILI ERKEK KUR'AN KURSUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLADI
  • SUÇ ÖRGÜTÜNE YÖNELİK OPERASYON: 12 GÖZALTI SUÇ ÖRGÜTÜNE YÖNELİK OPERASYON: 12 GÖZALTI
  • SAPANCA'DA ÖZEL BİREYLER DOYASIYA EĞLENDİ SAPANCA'DA ÖZEL BİREYLER DOYASIYA EĞLENDİ
  • SAPANCA GENÇLİK MERKEZİ ÖZEL BİREYLER İÇİN ETKİNLİK DÜZENLEDİ SAPANCA GENÇLİK MERKEZİ ÖZEL BİREYLER İÇİN ETKİNLİK DÜZENLEDİ
  • ANESTEZİ UZMANI MAHSUM MAZLUM MENTEŞ HİZMET VERMEYE BAŞLADI ANESTEZİ UZMANI MAHSUM MAZLUM MENTEŞ HİZMET VERMEYE BAŞLADI

ARAPOĞLU'NDAN YHT AÇIKLAMASI

Sapanca.com.tr bugün 365 kez ziyaret edildi.

Şehir Plancıları Odası Sakarya İl Temsilcisi Oya Arapoğlu, Milletvekili Mustafa İsen'in, İl Başkanı Fevki Kılıç ve Belediye Başkanı Aydın Yılmazer'in de katıldığı YHT güzergahındaki inceme hakkında açıklamalarda bulundu.

07 Temmuz 2017 Cuma

Arapoğlu, açıklamasında şu sözlere yer verdi:

"Hızlı Tren Projesi güzergahı hakkında nedense Sapanca halkına ve ilgili kurumlara gerekli aydınlatıcı bilgi verilmeden güzergah değişikliğine gidilmiş olup, Hızlı Tren Yolunun geçeceği  'arazi kot'  bilgilerinin olduğu uygulama projesi hala belediyeye gelmediğinden vereceği zararlar da belediye yetkilileri tarafından tam olarak algılanamamış gözükmektedir.

Uygulanması durumunda sadece Hızlı Tren yolunun geçtiği güzergahta bulunan mülk sahipleri değil, çevresinde bulunan birçok arsa ve bina sahibi de direk ve dolaylı olarak olumsuz etkilenecektir.

Söz konusu etüt proje ile belirlenen güzergaha göre; Sapanca'nın ortasında Jandarma alt geçit bölgesinden başlayan ve Kuruçeşme civarına kadar devam eden yaklaşık 3 km uzunluğunda ve 40-50 m. genişliğinde her iki tarafı koruyucu elemanlarla kapalı bir set oluşacaktır. Halihazır durumda açık olan Kuvai Milliye Caddesi, İstasyon Caddesi, Harmanlık Caddesi, Sakarya Caddesi, Fevzi Çakmak Caddesi gibi ana yollar ile Keçi Deresi Caddesi, Limon sokak, Şayan Sokak, Filiz sokak, Orkide sokak, Ada Sokak, Aydınlar Yokuşu, Hızlı Tren yolunun zeminden geçmesi ile kapanacaktır. Sapanca Belediyesi Pazar yeri dahil bir çok bina ve konut da yıkılacaktır.

Dolayısıyla geçtiği yerlerde karşılıklı bağlantılar kapanacak taşıt ve yaya ulaşımı 5 noktada yapılacak 400m uzunluğunda 9.95m yüksekliğinde beton yığını üst geçitler ile sağlanacaktır.

Bugün Adapazarı Kent Merkezinde tren yolunun zeminden geçmesi büyük bir sorun olarak görülmekte ve çözüm yolları aranmaktayken aynı durum gelecekte Sapanca'da oluşacaktır.

"Sapanca'da Lojistik Merkezinin kurulacağı" da tam bir yanılgı ve bilgi eksikliği olarak değerlendirilebilir. TCDD Genel Müdürlüğü Lojistik Merkezi Kurmak amacıyla Kocaeli Kartepe İlçesi Köseköy İstasyonu civarında yüzlerce dönüm araziyi kamulaştırmış Lojistik merkezinin bir bölümü de faaliyete geçmiştir.

Ayrıca bir başka yanlış yönlendirme de 'Bu güzergah olmazsa Sapanca'da hızlı tren istasyonu olmaz' tezidir. Hızlı tren istasyonu yapılması amacıyla ilk belirlenen güzergah ile birlikte istasyon yeri tespit edilip Kırkpınar yakınlarında yaklaşık 40 dönüm arazi kamulaştırılmıştır. Kamulaştırma işlemi tamamlanmış olup istenildiği zaman hızlı tren istasyonu yapılabilir. Yeni belirlenen Sapanca Hızlı Tren İstasyonu söz konusu güzergah değişikliğinden yaklaşık 2 km. uzaklıkta konumlanmıştır.

Güzergah değişikliği ile ilgili net bir gerekçe ortaya konulmamakla birlikte, belirlenen ilk güzergahın geçtiği yerlerde 'heyelan, toprak kayması var' diyerek yeni güzergahın vadiye dere yatağına kaydırılmasına yol gösterici olan Sapanca Belediyesi, yeni düzenleme ile  'toprak kayması olan yerleri imara mı açtı yoksa tehlikeli alan diyerek yeşil alan mı yaptı?'  bu konuda bir açıklama beklenmektedir.

Yer altı ve yer üstü doğal güzellikleri ile Turizm sektöründe ön plana çıkan Sapanca'mızın gelecekte karşı karşıya kalacağı görüntü ve gürültü kirliliği ile yaşayacağı kentsel (altyapı-üst yapı, ulaşım)  problemleri bu günden görerek halkımızı bilgilendirmek ve yetkilileri uyarmak mesleğim ve taşıdığım görevin sorumluluğu gereğidir.

Hızlı Tren Projesi'nin Sapanca'da alelacele, yeterli nesnel, bilimsel ve teknik araştırmalar yapılmadan etüt proje olarak değiştirildiği, proje ile ilgili fayda-maliyet analizinin kamu kaynaklarının yerinde ve doğru kullanımı açısından yeniden değerlendirileceği düşüncesindeyim.

Bu amaçla güzergah ile ilgili iktidar partisi il başkanı sayın Fevzi Kılıç ve Sapanca'da ikamet eden Milletvekili Sayın Mustafa İsen ile çekinceleri içeren rapor ve tespitler paylaştığımı kamuoyuna duyurur, göstermiş oldukları ilgiye şahsım ve Sapanca halkı adına teşekkür ederim. Kamuoyu desteği ve ortak akılla Sapanca'nın doğasına ve güzelliğine yakışır en uygun çözüme ulaşılacağı inancımı belirtir saygılar sunarım"

SAPANCA GAZETESİ

  • Ana Sayfa
  • Yorum Ekle
  • Arkadaşına Gönder


    Yorum Yaz
     


    Lütfen bekleyiniz..

    * Yasal zorunluluk olarak sisteme giriş yapan herkesin IP bilgisi kaydedilmektedir. Türkiye dışından ve proxy üzerinden yapılan yorumlar dikkate alınmamaktadır. Yasal prosedür çerçevesinde bir yorumun kim tarafından yapıldığı tespit edilebilmektedir. Bu nedenle, yorumcularımızın sorumluluğunun kendilerinde olduğu bilinciyle yorum yapmalarını önemle rica ediyoruz.

     
     
    Arkadaşına Gönder
      


    Lütfen bekleyiniz..

    * Yasal zorunluluk olarak sitemize giriş yapan herkesin IP bilgisi kaydedilmektedir. Türkiye dışından ve proxy üzerinden yapılan bildirimler dikkate alınmamaktadır. Yasal prosedür çerçevesinde sitemizde yapılan işlemlerin kim tarafından yapıldığı tespit edilebilmektedir. Bu nedenle, ziyaretçilerimizin sorumluluğunun kendilerinde olduğu bilinciyle servislerimizden yararlanmalarını önemle rica ediyoruz.
     
    BU HABERE AİT YORUMLAR
    osman danış sadece toplumumuzdaki bir yanlış algıya ve söyleme dikkat çekmek istedim.toplumsal hafızamıza yerleşmiş basmakalıp bu tür sözleri hepimiz kullanabiliyoruz. amacım bilginin ,cesaretin cinsiyeti olmayıp insana özgü olduğuna vurgu yapmaktı.sizin de dediğiniz gibi mertçe mücadelesini takdir ediyor,destekliyoruz.yoksa yaptığınız yorumun ve maksadınızın iyi niyetli olduğu farkediliyor.
    6
    0
    SAPANCA | 14-07-2017 11:06:40
    @sapanca cinsel kimlik vurgusu yapmak değil amacım. elinin hamuruyla erkek işine karışma denen bir ülke burası. bunu da mı inkar edeceğiz? oya hanım gelecekte yaşanacak sıkıntıyı görmüş, bu projenin sapanca'nın zararına olduğunu söylüyor ve memleketi yöneten %99 erkek topluluktan daha mertçe hareket ediyor demek istedim. ayrıca eğitimine ve kariyerine bakarsanız sanırım çoğu insandan daha yetkindir bu konuda.
    7
    0
    OSMAN DANIŞ | 14-07-2017 09:18:52
    kuzey- güney tren yolu, otoban bi de şimdi doğu- batı bu hızlı tren hattı çıktı .sapanca yolların kesiştiği kavşak adeta.ne faydası olacak dersen hiç.iki yanı kapalı transit yollar.gürültü patırtısı tozu,dumanı bize kalacak. bi de yerleşim daralacak ,şehiriçi ulaşım zorlaşacak.dağlara doğru konaklamaya devam...
    6
    0
    AKADEMİK | 12-07-2017 21:15:40
    osman danış cinsel kimlik yerine konu hakkında yetkin mi değil mi ona dikkat çekseydiniz keşke. birileri güzergah değişikliğinden memnun olma, birileri de niye değişti diye sorma hakkına sahiptir. isteyen bu hakkını kullanır isteyen kullanmaz.
    5
    2
    SAPANCA | 12-07-2017 17:07:52
    tcdd yapacağı demiryolunun güzergahını istasyon yerini belirliyor 'işte projem budur gerekli düzenlemeleri yapın' diyor, ilgili belediyeler de imar planlarına işliyor.5 yıl sonra aynı tcdd 'güzergahın bir bölümünü değiştirdim.başka yerlere kaydırdım yeni projem bu' diyor ve imar planları değiştiriliyor.akılları kurcalayan soru şu: değişiklik için bir gerekçe raporu varmıdır?var ise halka anlatılmışmıdır?mülklerine tren yolu kaydırılanların itirazları dikkate alınmış mıdır?
    6
    0
    ALİ GENGİZ | 12-07-2017 16:07:54
    bir kızcağız çıkmış tek başına sapanca için, sapanca'nın geleceği için mücadele ediyor. ne karı var ne de kazancı. kimse kusra bakmasın da erkeklerden bile daha mertçe davranış bu. bütün sapancalıların oya hanım'ın yanında olması gerekiyor. bu proje sapanca'yı bitirir.
    5
    0
    OSMAN DANIŞ | 12-07-2017 10:49:11
    çocuklarımız sakarya caddesinin ağaçlı geniş kaldırımından yüzevler nazmiye ömer sözer okuluna yürüyerek gidip geliyor. trenyolu yapılınca o yol kapanacaksa 10 metrelik üstgeçiti mi tırmanacaklar.fevzi çakmak caddesi de aynı imam hatip lisesi var ve okul yolu.orası da kapanacakmış.anlaşılan bu proje yapılırken sapancada yaşayan insanlar hiç dikkate alınmamış.belediye sapancalıların çekeceği eziyeti önemsememiş.
    7
    0
    OKUL YOLU-TREN YOLU | 11-07-2017 08:22:03
    eskiden sapancanın meyvaları yük trenleri ile istanbul,ankara,izmit gibi şehirlere gidermiş.şimdi moda tabirle'lojistik merkezi' sapanca istasyonundan pet şişelerle sular gidecek heralde.başkaca mahsulümüz kalmadığına göre.
    7
    0
    NOSTALCİ | 10-07-2017 11:52:57
    2013 yılında trenin geçeceği yerler belirlenmiş imar planları onaylanmışken şimdi neden değişti? değişikliğin sebebi 'toprak kayması'ysa dağ aynı dağ sadece 600 metre doğuya kaydırılmış üstelik de dere yatağına alınmış.orda kayma yok muymuş?alttaki suyu görmüşler üstteki suyu görememişler ? ilginç.
    9
    0
    ADALET | 10-07-2017 10:48:25
    toprak kayması mı rant kayması mı ?
    9
    0
    PAÇOZSAVAR | 09-07-2017 03:45:45
    uzunkumda oturan biri kırkpınara kadar istasyona mı gidecek? üstelik her tarafı inişli çıkışlı üst geçit köprüleri aşıp!arifiye istasyonuna gider daha rahat.istanbul-adapazarı trenlerini tekrar saat başı çalıştırsınlar.dar gelirli istanbuldan sapancaya bu ekspres trenlerle gidip geliyordu.
    7
    0
    AKLIN YOLU | 08-07-2017 13:04:46
    2,5 km demiryoluna 400x5=2000 2 km üst geçit yapılacakmış. nerdeyse demiryolu kadar! yazık değilmi bu insanların mülklerine,devletin paralarına?üstgeçit tercih edilen bişey midir hem araç trafiği hem yayalar çok zorlanacak.
    7
    0
    GERÇEKÇİ | 08-07-2017 05:09:28
    şu anda hızlı tren işlemekte ve günlük olarak sapanca nüfusunun 1/10000 onbinde biri hızlı tren yolculuğu yapmakta. bu rakam olsun olsun binde bire çıksın talebin bukadar az olduğu ulaşım hizmeti için bukadar kıyamet koparmaya gerek yok güzergah aynı kalsın,istasyon arifiyede olsun reacmond köprüsü 50 cm yükseltilsin ,jandarma tüneli ufak araç trafiğine açılsın,düğün salonu alt geçidi iki araç geçecek şekilde genişletilsin kimse siyasi rant peşinde koşmasın
    7
    0
    DOĞRUCU DAVUT | 08-07-2017 00:47:40
    ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan veya hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


    ARAPOĞLU'NDAN YHT AÇIKLAMASI: Şehir Plancıları Odası Sakarya İl Temsilcisi Oya Arapoğlu, Milletvekili Mustafa İsen'in, İl Başkanı Fevki Kılıç ve Belediye Başkanı Aydın Yılmazer'in de katıldığı YHT güzergahındaki inceme hakkında açıklamalarda bulundu.

    Alt logo Nazarlık Anasayfa | Hakkımızda | Haber ihbar | İletişim | Yasal Uyarı
    Sapanca'dan Anında Haberiniz Olsun İstiyorsanız Doğru Adrestesiniz..
    Copyrights © 2025 Sapanca.com.tr Sapanca Gazetesi tüm hakları saklıdır.
    Sapanca City Guide
    2019 Sapanca Seçim Sonuçları
    D'Hondt Meclis Üye Dağılımı Hesaplama Aracı